Лукчето те кани на
разходка във времето.

Използвай стрелките на клавиатурата или мишката,
за да продължиш.

Първото
Лукче

Първото Лукче е направено в България през 30-те години на 20 век в работилницата за захарни изделия на видинския предприемач Угрин Гударовски. През 1953 г. любимият бонбон започва да се произвежда масово в заводите на Стопанско обединение „Българска захар“ в Ямбол, Пловдив, София и Горна Оряховица.

Едно
Лукчe ресто

В края на 70-те години на 20 век Лукчето дава на потребителя неочаквaни ползи. По неясни причини в търговските обекти в страната настъпва дефицит на монети от 1 стотинка. Находчивите продавачи на хранителни стоки обаче бързо намират изход. 1 Лукче се равнява на 1 стотинка, затова вместо монети клиентите получават ресто Лукчета. Така за известно време Лукчето почти добива статут на парична единица.

Запазена
Марка

През 1994 г. швейцарската компания „Нестле“ купува софийския завод „Малчика“ и регистрира търговската марка „Лукчета“. Веднага след като придобива предприятието, „Нестле“ преустановява производството на „Лукчета“.

Трудни
години

Въпреки че „Нестле“ спира производството на Лукчета, заводите в Горна Оряховица, Пловдив и Ямбол продължават да произвеждат любимите бонбони – всеки производител по собствена рецепта, с различни опаковки и дизайн. Познатите до този момент насипни Лукчета започват да се предлагат в пакети от 150 и 200 грама.

Първите
билки

През 1996 г. към рецептата на класическото Лукче е добавена мента. Така са създадени първите билкови Лукчета. Захарен комбинат „Пловдив“ представя своите „Лукчета против кашлица“. Тази голяма стъпка в историята на бонбоните е предшественик на цяла нова ера в развитието на Лукчета.

Отново
заедно

През 2004 г. „Захарни заводи“ купува марката „Лукчета“ от „Нестле“ и става единствен производител на легендарните бонбони. Марката получава ново лого, а дизайнът на опаковката е подобрен. Рецептата на билковите Лукчета също се променя и придобива своя уникален вкус. В нея са добавени натурални билкови аромати и масла от мащерка, копър, пелин и евкалипт.

Лукчета
VS.
Дукчета

В началото на 2005 г. е излъчена първата телевизионна реклама на марката. „Лукчета с пет ценни билки и масла“ става най-продаваемият билков бонбон в България. В опит да запази пазарни позиции след като „Захарни заводи“ придобива марката, Захарният комбинат „Пловдив“ добавя чертичка под първата буква в името на бонбоните, произвеждани от комбината. Така на пазара се появяват „Дукчета“. Опитът за имитация на марката е неуспешен и приключва в края на 2005 г.

Повече
Лукчета

Марката се развива бързо и през 2006 г. са създадени „Лукчета Евкалипт“, а в рецептата на „Билкови Лукчета“ е добавен още един натурален аромат – масло от салвия. Дизайнът на опаковките става по-модерен, логото на марката е по-изчистено. През 2010 г. към семейството на Лукчета се присъединяват и „Лукчета с меден вкус“.

Полезните
бонбони

Следвайки стремежа на модерните хора за по-близък контакт с природата, през 2014 г. марката се фокусира върху създаването на полезни продукти. В „Лукчета” се влагат само натурални билкови аромати и масла, а всички бонбони имат полезно действие - облекчават кашлицата, успокояват гърлото, помагат при настинка. Новите опаковки комуникират по-ясно полезните свойства на билките, от които са извлечени вложените натурални аромати и масла.

Дъвчащи
Лукчета

През 2014 г. марката пуска на пазара първите „Дъвчащи Билкови Лукчета“. Това е голямо събитие в иновативния свят на Лукчета, а новите меки бонбони имат същия любим вкус и ползи като твърдите „Билкови Лукчета“.

Любима
марка

Лукчетата печелят сърцата на все повече потребители и през 2014 г. марката е избрана за Любима марка на българския потребител в категория „Захарни изделия“. Класацията „My Love Marks“ („Моите любими марки“) е българска класация, която дава възможност на потребителите сами да определят марките, които обичат и на които се доверяват.

1935

1970

1994

1996

2004

2005

2006

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

2023

2024

2025

2026

2027

2028

2029

2030

2031

2032

2033

2034

2035

2036

2037

2038

2039

2040

2041

2042

2043

2044

2045

2046

2047

2048

2049

2050

2051

2052

2053

2054

2055

2056

2057....∞

Историята
продължава

Различни са предположенията откъде идва името на марката.

Дали защото бонбоните приличат на малки лукчета, или заради леко лютивия им вкус?

Все още няма отговор на този въпрос, но знаем, че за 80 години „Лукчета“ промениха значително своя облик. Промениха се опаковките, промениха се и вкусовете на бонбоните. Едно нещо обаче остава сигурно и непроменено – Лукчета са винаги от полза.